Retur av defekt stomme

Vårt utbytessystem innebär att den defekta stommen måste returneras intakt till oss efter att den nya växellådan är installerad. Om den defekta stommen inte returneras till oss så fakturerar vi en stomavgift. Om den defekta returneras men har yttre skador så kommer vi att fakturera en del av stomavgiften som motsvarar storleken på skadan.


Kontakta kundtjänst så snart som möjligt om den trasiga stommen inte kan returneras
eller om den har extern skada.

 

Förberedelser innan frakt 

  • Packa returenheten i samma emballage som bytesdelen kom i.
  • Returenheten ska vara intakt när vi tar emot den, ej isärplockad.
  • Töm returenheten på olja. Om returenheten inte töms på olja och orsakar läckage under transport kommer ni att faktureras för sanering av transportfordonet.
  • Rengör (grovt) returenheten utvändigt med trasa. Använd ej vatten.

Boka frakt

  1. Ordernummer eller fakturanummer samt postnummer från fakturaadressen.
  2. Fordonets mätarställning och symptom före åtgärd.
  3. Upphämtningsadress samt namn och telefonnummer till kontaktperson där.
  4. En korrekt e-postadress.
  • Frakten sker med TNT, det är också de som skickar dina frakthandlingar med e-post till dig.
  • Vid problem med fraktbokningssystemet, ombokning av frakt eller avsaknad av fraktsedlar bör du vända dig till TNT:s kundtjänst på telefon 020 - 96 09 60. Uppge kundnummer 73644 som referens.

Vid frakttillfället

OBS! Det är viktigt att ett exemplar av fraktsedeln skrivs under av chauffören samt sparas av er.
Det är ert kvitto på att returenheten har skickats från er.

ADRESS

Hellsten Växellådor AB
Varbergsvägen 416
439 73 Fjärås

KONTAKT

0300 - 742 20
info@hellstenvaxellador.se

FÖLJ OSS

Nyhetsbrev
LinkedIn
Facebook