Boka returfrakt

Viktigt

Delar som behövs vid montering av en ny växellåda glöms ofta kvar på den defekta stommen som returnerats till oss. Vi sparar inte dessa delar. Arbetet med att montera den nya växellådan kan försvåras, omöjliggöras eller bli onödigt kostsamt om viktiga monteringsdelar saknas. Boka retur för den defekta stommen först när monteringen av den nya växellådan är klar och fordonet åter fungerar. 

Förberedelser innan frakt 

  • Packa returenheten i samma emballage som bytesdelen kom i.
  • Returenheten ska vara intakt när vi tar emot den, ej isärplockad eller trasig.
    • Kontakta kundtjänst om den trasiga stommen är isärplockad eller om den har extern skada.
  • Töm returenheten på olja. Om returenheten inte töms på olja och orsakar läckage under transport kommer ni att faktureras för sanering av transportfordonet.
  • Rengör (grovt) returenheten utvändigt med trasa. Använd ej vatten.

Boka returfrakt

* Om bokning av frakt sker tidigt en vardag kan det hända att fraktbolaget vill hämta senare samma dag, men det normala är att upphämtning sker första vardagen efter bokning.

Frakten sker med TNT. Det är också TNT som skickar dina frakthandlingar med e-post till dig.

  • Saknar du fraktsedlar i din inbox?
    • Det tar ett par timmar innan fraktsedlarna skickas till dig.
      Fortfarande inget? Kolla även i Skräpkorgen.
  • Vid problem med fraktbokningssystemet, ombokning av frakt eller avsaknad av fraktsedlar vänder du dig till TNT:s kundtjänst på telefon 020 - 96 09 60. Uppge kundnummer 73644 som referens.

Vid frakttillfället

OBS! Det är viktigt att ett exemplar av fraktsedeln skrivs under av chauffören samt sparas av er.
Det är ert kvitto på att returenheten har skickats från er.

ADRESS

Hellsten Växellådor AB
Varbergsvägen 416
439 73 Fjärås

KONTAKT

0300 - 742 20
sales@hellstenvaxellador.se

FÖLJ OSS

Nyhetsbrev
LinkedIn